RSS

Monergism.ro

24 Mar

Monergism.ro a apărut din dorința de a găsi răspunsuri. În 2006, am inițiat un studiu biblic despre viața și lucrarea apostolului Pavel. Deși citisem despre doctrina alegerii necondiționate și o studiasem la un curs de teologie sistematică, deși participasem la o conferință despre mântuire a misiunii Heart Cry (condusă de Paul Washer), abia în primăvara acelui an mi-am pus cu adevărat întrebarea: care este baza alegerii pentru mântuire? Precunoașterea sau harul lui Dumnezeu?

Am început să mă rog și să cercetez. Biblia, manualele de teologie, resursele de pe internet. Așa am găsit Vox Dei Baptist și Resurse Creștine Românești. Deși, la început, poziția calvinistă cu privire la alegere mi s-a părut nedreaptă și imposibil de acceptat, totuși am continuat să o studiez și să o împărtășesc cu cei apropiați. Am descoperit apoi învățătura despre suveranitatea lui Dumnezeu în toate domeniile vieții. Cartea lui Arthur W. Pink, The Sovereignty of God, a fost, pentru mine, ca o nouă revelație a caracterului lui Dumnezeu. Dintr-un creștin care dorea să dețină controlul (deși eșua în fiecare zi) și care se îngrijora mereu cu privire la viitor, am devenit un ucenic al lui Hristos plin de pace, fiind convins că planul lui Dumnezeu este perfect și că nimic nu mă poate despărți de dragostea Sa.

Acum câteva luni am citit primele articole de pe monergism.com, un director de link-uri foarte bine realizat. Am observat, de asemenea, că în limba română s-au tradus foarte multe eseuri și studii de teologie reformată, însă nu am găsit niciun site care să le indexeze pe toate (sau măcar pe cele mai multe). Nu doream să “fur” ideea celor de la monergism.com, așa că am cerut permisiunea lui John Hendryx, administratorul site-ului, de a prelua numele domeniului, formatul, dar și unele articole publicate de el. Răspunsul lui Hendryx a fost: “I pray God that you make a site in Romanian. I believe someone has already done so in Portuguese.” Iar Dumnezeu a răspuns acestei rugăciuni.

Site-ul este încă la început. Aştept sugestii şi comentarii constructive!

 
3 comentarii

Scris de pe Martie 24, 2011 în Articole

 

Etichete: ,

3 responses to “Monergism.ro

  1. Pomisor

    Aprilie 6, 2011 at 13:12

    Inainte de toate o intrebare: este corecta aceasta teologie? Dupa mine: Nu! Nu este corecta pentru ca nu este reala!

    Nu neg ca Dumnezeu are cel mai greu cuvant si ca nimic nu se face fara acordul Lui, dar fiecare fiinta din Univers are posibilitatea de a aduce ceva detalii in planul Lui Dumnezeu conforme cu propria ei vointa si personalitate.

    Puteti interpreta textul Isaia 22:1-14 in acest mod (monergist)? Si sunt mai multe texte ca acesta numai in Isaia. Sau textul: Zaharia 3:3-5 in care profetul are o initiativa?

    O teologie zic eu corecta este un fel de sinergism in care Dumnezeu are partea leului dar si fiintele create au un loc de manifestare, potrivit propriului caracter.

     
    • Biografistu'

      Aprilie 6, 2011 at 13:54

      Pomișor, am discutat despre monergism vs. sinergism la articolul despre voința liberă. Nu cred că are vreun sens să reluăm argumentele.

       
      • Pomisor

        Aprilie 6, 2011 at 13:55

        Ok. Asa este.

         
 
