RSS

(Po)căinţa incompletă a lui Iuda

27 Noi

Reciteam în această dimineaţă Matei 26 şi 27, iar gândul mi-a rămas la acest pasaj (din NTR):

3 Atunci lui Iuda, trădătorul, când a văzut că Isus a fost condamnat, i-a părut rău şi a dus înapoi cei treizeci de arginţi la conducătorii preoţilor şi la bătrâni,
4 zicând: – Am păcătuit, căci am trădat sânge nevinovat! Ei i-au răspuns: – Ce ne pasă nouă? Treaba ta!
5 El a aruncat arginţii în Templu şi a plecat. Apoi s-a dus şi s-a spânzurat.

şi am remarcat următoarele:
1. Iuda a fost chinuit de regrete în urma păcatului comis („i-a părut rău”).
2. A recunoscut public păcatul şi grozăvia acestuia („Am păcătuit, căci am trădat sânge nevinovat!”).
3. A restituit banii pe care îi primise în schimbul trădării („El a aruncat arginţii…”).
Dar, totuşi, s-a spânzurat…
Iată cum comentează W. MacDonald aceste versete: „Dându-şi seama ce păcat a comis, că a vândut sânge nevinovat, Iuda a adus înapoi cei treizeci de arginţi şi i-a dat preoţilor celor mai de seamă şi bătrânilor. Aceşti urzitori neîntrecuţi, care cooperaseră cu atâta râvnă cu numai câteva ore mai înainte, acum n-au mai vrut să aibă de a face nimic cu această chestiune, Iuda s-a ales astfel cu una din amarele rezultate ale trădării. L-a cuprins remuşcarea, dar nu a demonstrat acel gen de pocăinţă evlavioasă, care duce la mântuire. Mai degrabă, el a regretat urmările pe care le-a avut crima comisă asupra lui însuşi, căci nici acum el nu a fost dispus să-L recunoască pe Isus Cristos ca Domn şi Salvator.
Mulţi dintre cei ce-şi zic astăzi urmaşi ai lui Hristos nu au nici măcar o astfel de stare de căinţă în urma păcatului, ci îl neagă, îl ascund, îl minimalizează! De mult nu am mai auzit un creştin spunând în public, fără să fie strâns cu uşa: „Da, am păcătuit!”, sau restituind bani/lucruri care nu i se cuveneau, sau măcar să fie măcinat în suflet de starea sa de păcătoşenie…

 
Comentariile sunt închise pentru (Po)căinţa incompletă a lui Iuda

Scris de pe Noiembrie 27, 2010 în Articole

 

Etichete: , ,

Comentariile nu sunt permise.

 
